Archief voor juli 17, 2006

Vakantieweer

juli 17, 2006

jeka-logo.jpg      Zwembad Häselgehr 

Wat ons deze dagen overkomt, is wel heel uitzonderlijk. Het is midden juli en de zon schijnt blaren in Tirol. Temperaturen die tegen de dertig graden aan liggen. Nu blijkt dat wel het geval te zijn in heel Europa. Toch zijn we dat hier niet gewoon. De voormiddagen en de avonden hebben een lekker temperatuurtje en daartussenin is het ronduit heet. Tirolgangers zijn dit helemaal niet gewoon en voor een superactieve vakantie zoals wij het hier graag hebben, is het eigenlijk een beetje overdreven. Maar we horen natuurlijk niemand klagen. Als je moet thuisblijven wegens de regen, is het erger.

Nog méér uitzonderlijk is de weersvoorspelling. Dit weer gaat nog een tijdje aan houden, ongeveer tot aan het volgende weekend. Dan zouden enkele onweersbuien de heldere hemel komen verstoren. Dat betekent dat de mensen die deze periode gekozen hebben, geen druppel regen gezien hebben en bijna zeker de beste periode van het jaar gekozen hebben.

Het zijn gouden dagen voor de openluchtzwembaden van Häselgehr en Elbigenalp. Je zal het niet geloven, maar zelfs ik ben er deze week naartoe gegaan! En dan bedoel ik om te zwemmen! Voor de allereerste keer in mijn carrière! Voordien kwam ik er in het beste geval om een verloren voorwerp op te halen of een dringende boodschap door te geven aan een badende groepsleider of nog om er foto’s te maken voor ons activiteitenprogramma. De allereerste keer dat ik mijn zwembroek mee had en genoten heb van het verfrissende water.

Maar hoezeer het mij ook bevallen is, ik denk er niet aan om dit soort activiteiten aan te prijzen als een reden om naar Tirol te komen. Je kan immers niet iedere dag gaan zwemmen of raften. Of toch misschien?

Groetjes uit Tirol

Michel