Archief voor juli 21, 2006

Staat de Lech koud?

juli 21, 2006

jeka-logo.jpg 

Met dit warme weer zoekt iedereen verkoeling. Je kan in de kelder duiken, maar daar is niet genoeg te beleven om een hele dag  te blijven boeien.

Boswandelingen zijn ook een mogelijkheid, ten minste voor wie een bos in de buurt heeft. Het Lechtal heeft natuurlijk het nadeel dat er in het vlakke gedeelte van de vallei zelf niet veel plaats is voor bossen. Die beginnen pas op de bergflanken en de meeste toeristen beginnen al te zweten als ze op een dag als deze nog maar aan een bergflank denken.

Het zwembad is natuurlijk een aantrekkelijk alternatief voor een bepaald deel van de bevolking. Maar als je vandaag langs de zwembaden van Häselgehr of Elbigenalp rijdt, dan zie ik een massa horizontaal volk, waarvan niemand durft te bewegen uit vrees om zijn vierkante meter in de schaduw van de boom kwijt te geraken.

Ik wil nog aannemen dat sommigen dit leuk vinden, maar ik ben er niet voor te vinden. Het geklieder met zonnebrandcrème is niks voor mij. En daar ben je er niet mee van af. Hier in het Lechtal moet je deze dagen ook rekening houden met een nog grotere zwerm zwembadliefhebbers: de dazen! Een insectenzalfje is onontbeerlijk boven op de zonnecrème. Nee dank u, niet voor mij!

Wat blijft er over voor iemand zoals mij die verfrissing zoekt tijdens deze warme dagen? Het enige antwoord is de Lech. Hij geeft een lekker fris gevoel en hij stroomt vandaag erg rustig naar zijn eindbestemming. Hoewel hij afkomstig is van een heel eind hier vandaan, past hij perfect in dit decor van bergen en bossen. Terwijl iedereen aan het zwembad ligt of zich schuilt houdt in het bos, geniet ik oeverloos van deze verkwikkende Lech.

 

                                  lechbier.jpg

 

 En in de verte hoor ik de rivier met dezelfde naam lekker verder kabbelen richting Duitsland!

Groetjes uit Tirol

Michel